whippetudda.blogg.se

en blogg om Udda och vår viktresa med LCHF

Ny lya

Publicerad 2012-09-20 21:49:06 i Allmänt,

 
 
Ja, nu har Udda fått en ny lya :) Ja, och vi med förstås ;) Jag och Perra har skaffat en lägenhet tillsammans så nu är vi verkligen officiellt sambos :D Härlig känsla! Lägenheten är helt ny, aldrig nån som bott i den sen den byggdes. De som känner till Falköping vet vad gamla haglunds är, och att de byggde lägenheter i hela den byggnaden och det är alltså där som vi har flyttat in. Tog lite bilder med mobilen förut så ni får se Uddas nya hem ;) Har fotat allt utom köket/vardagsrummet som är ett och samma rum då vi inte fått iordning där än. Det var nämligen som så att vi beställde en soffa och ryamatta från trademax den 28/8, skrev ett meddelande att vi ville ha leveransen till den 18/9 och än har ingen soffa eller matta dykt upp. Pratade med dem två gånger på mobilen plus att Perra pratat med dem en gång. I tisdags skulle soffan varit packad och klar för att bli levererad och jag skulle inom de närmsta dagarna få mail från DHL med kollinummer. Idag hade jag fortfarande inget kollinummer fått så jag ringde dem igen. De påstod då att mattan hade blibit utsåld och därför hade inte leveransen gått iväg än och heller inget meddelande till mig om detta?! Jag blev förbannad då det står på deras hemsida att om man beställer innan kl 12 ska leveransen gå ut från deras lager samma dag och eftersom soffan blev packad i tisdags borde den varit här. Men tydligen fungerar inte detta systemet ändå. Perra ringde dem och sa att vi kunde komma och hämta soffan så vi kunde få den, då fanns den plötsligt inte i lager, däremot fanns mattan?! Ja, vad ska man säga?! Blufföretag!!! Handla INTE från Trademax!! Så nu jagar vi soffa med blåsampa ;) Men, till bilderna nu då ;)
Udda är hemmastadd :)
Sovrummet
Hallen, och en Udda som inte vill vara med ;)
Köket
Gästtoan
Udda provligger nya mattan på gästtoan :)
Badrummet
Jonathans rum
Så har det ju gått en vecka till i vårt LCHF:ande :) och det går som smort! Denna veckan hade jag gått ner 1kg! Vågen stannade på 70,1kg!  Och midjan blev denna gång 88 cm, så minus 2 cm till där :D Och ungefär samma för Perra. Lite komiskt att vi minskar lika mycket i vikt han och jag. Däremot har jag minskat mer i midjan än han, men det kommer väl för hans del med så småning om :)
 
Nä, dax för sängen kanske. Imorgon kommer Jonathan, hoppas han är lika nöjd med lägenheten som vi :)
 
Natti //Malin o Udda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Larsson/Nota's Crew Looking Out My Backdoor "Udda"

Jag heter Malin, är 29 år och bor tillsammans med min sambo Perra, Udda och min son Jonathan i en lägenhet i Falköping. Är utbildad instruktör, tävlingsledare och lydnadsdomare. Udda är en whippettik från Nota's Crew i Uddevalla. Hon är född 2011. Udda tränar lure coursing och rundbana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela