whippetudda.blogg.se

en blogg om Udda och vår viktresa med LCHF

LCHF-våfflor

Publicerad 2012-09-05 09:09:00 i Allmänt,

Igår morse, tisdags, var jag ensam på morgonen för första gången på ett tag så jag och Udda lyxade till det först med sovmorgon och sen med LCHF-våfflor till frukost ;-) När man äter sån frukost är det inte jobbigt med LCHF alls, inte för att det är det annars heller men jag ska allt erkänna att man faktiskt ibland saknar det där söta, men med ordentlig frukost, lunch och kvällsmat har det hittills inte varit jättejobbigt. Tur man gillar kött, goda gräddsåser, ost och annat smaskigt ;-) Det enda jag känner som är lite besvärligt är att veta vad man ska ha med till jobbet. Men det är väl kanske en vanesak.
Jag var ju rätt dålig i magen i början, hade ont osv, det har gett med sig nu! Skönt! Jag är fortfarande lite tröttare än vanligt men det känns ändå som om det går åt rätt håll. Värre är det med Perra just nu. Han har ont i magen och känner sig allmänt kass. Hoppas även hans besvär ger med sig för jag mår dåligt när han mår dåligt!

Idag är det mitt första ordinarie pass på nya jobbet vilket betyder första natten borta från mina hjärtan hemma :-( Lite jobbigt faktiskt men jobbar ju bara 4 journätter på 4 veckor så det ska väl gå an ändå ;-) Fick ett mysigt sms av Perra förut där han berättade att Udda äntligen hoppat upp i famnen på honom! Hon har inte riktigt vågat det förut men idag släppte det. Härligt! Nu är hon väl inte bara min hund längre ;-) Nyttigt för Udda att ha en husse boendes hos oss tror jag allt. Snart flyttar vi ju till nya lyan oxå, då blir det inte "min" lägenhet längre utan "vår"! Härligt!

Nä, ska nog ta och bädda min säng här på nya jobbet så jag kan krypa ner snart. Bjuder på en bild på den smarriga LCHF-våfflan och även en bild från dagens möte på jobbet där vi fick välja två kort var till varje person som skulle beskriva denne, korten på bilden är de jag fick :-D Energiboost!!

//Malin o Udda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Larsson/Nota's Crew Looking Out My Backdoor "Udda"

Jag heter Malin, är 29 år och bor tillsammans med min sambo Perra, Udda och min son Jonathan i en lägenhet i Falköping. Är utbildad instruktör, tävlingsledare och lydnadsdomare. Udda är en whippettik från Nota's Crew i Uddevalla. Hon är född 2011. Udda tränar lure coursing och rundbana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela