whippetudda.blogg.se

en blogg om Udda och vår viktresa med LCHF

Vägning och mätning

Publicerad 2012-08-29 11:10:00 i Allmänt,

Jaha, då har jag och Perra, min sambo <3, kört LCHF i en vecka. Idag var det alltså dax för ny vikt och nytt midjemått. Blev väl kanske inte så mycket viktnedgång som jag hoppats på, men bättre än inget, ja bättre än om man hade gått upp ;-) Vågen stannade på 72,8 kg, en viktminskning på 1,4 kg, och måttbandet visade 97 cm, en minskning på 3 cm! Blev ungefär samma för Perra. Min bästaste kompis Anneli kör oxå och hade minskat nästan 4 kg och jag tror att vi inte gått ner mer än vi gjort pga att vi druckit eneridrycker, light visserligen och typ utan kolhydrater men de är ju sötade med annat konstigt och jag tror det är det som gjort att vi inte gått ner mer. Ha ha, låter som jag är jättemissnöjd med 1,4 kg, det är jag verkligen inte :-) Men det blir ändå lite skärpning till nästa vecka. Magen känns bättre nu med så nu jäklar ;-)
Min målvikt har jag ju inte skrivit nåt om, kom jag på. Har satt min målvikt till 65 kg, och allt därunder blir en bonus ;-) Ska bli intressant att se om jag lyckas och i såna fall hur lång tid det tar :-) Den som lever och orkar läsa får se ;-)

På promenaden idag mötte vi en snygging ;-) Ja, Udda tyckte väl så där om honom, eller rättrare sagt så tyckte hon faktiskt att han kunde skita på sig, ha ha. Vi mötte en snygg, satt, välmusklad staffehane! Mm, sååå snygg! Synd att Detr en terrier ;-) Han tyckte Udda var skitsnygg och staffe som han är så dundrade han på och tjurig som Udda är så tyckte hon typ: "Dö!" Eller åtminstone tyckte hon att han hade skitit i det blå skåpet lååååångt innan han ens hunnit fram till henne ;- D Hon är ju bara för söt! Vi tog i alla fall sällskap en bit och pratade staffe, det var i te igår för min del kan man säga. Saknar det lite grann men nej, alldeles för mycket omättlig energi ;-) Men kul att springa på dem inland så man får känna lite på dem. Fast frågar du Udda kan de gärna utgå från våran planet ;-) Ja, alla hundar som är stökiga kan utgå, ha ha. Ordning och reda med alla tassar i marken, lugnt och fint, ska det va om man frågar henne ;-) Nippertippan!

Udda och min "gamla" staffetik Doris :-) 

Nä, nu fortsätter vi med det vi gjorde innan jag började skriva, dricka kaffe och slappa ;-) //Malin o Udda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Larsson/Nota's Crew Looking Out My Backdoor "Udda"

Jag heter Malin, är 29 år och bor tillsammans med min sambo Perra, Udda och min son Jonathan i en lägenhet i Falköping. Är utbildad instruktör, tävlingsledare och lydnadsdomare. Udda är en whippettik från Nota's Crew i Uddevalla. Hon är född 2011. Udda tränar lure coursing och rundbana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela